ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

TIR
2015-12-07

Relacja z konferencji „Służba Celna dla Biznesu 2015+”



SEKCJA

W dniu 30.11.2015 r. w siedzibie Ministerstwa Finansów odbyła się kolejna konferencja przedstawicieli władz celnych z przedsiębiorcami z cyklu „Służba Celna dla Biznesu 2015+”, której głównymi tematami były:

  • zmiany w przepisach celnych, jakie nastąpią w 2016 r. - Unijny Kodeks Celny,
  • handel z Rosją - przepisy, praktyka, wyzwania.

Nowy Unijny Kodeks Celny, według przekazanych informacji ma wejść w życie z dniem 1.05.2016 r., o ile wcześniej będą przyjęte i wprowadzone akty delegowane i wykonawcze. Nowy Unijny Kodeks Celny zakłada pełne przejście na formę elektroniczną wymiany i przekazywania danych (deklaracje, zgłoszenia celne, decyzje itp. pomiędzy organami celnymi oraz między przedsiębiorcą a cłem). Oczywiście kodeks przewiduje okres przejściowy, pełne wprowadzenie wersji elektronicznych ma nastąpić do 1.12.2020 r.

Zagadnieniem istotnym dla przedsiębiorców, w tym również dla firm transportowych jest sprawa pozwoleń np. procedury uproszczone, status AEO. Pozwolenia wydane do dnia 1.01.2016 r. bazujące na dzisiejszych wymogach  będą zachowane, jednakże w ciągu 3 lat nastąpi ich ponowna ocena pod względem zgodności z nowymi przepisami.

Polskie władze celne gościły przedstawicieli administracji celnej Federacji Rosyjskiej, którzy wzięli udział w drugiej części spotkania. Goście powiadomili stronę polską o planowanym wejściu w życie Kodeksu Celnego Euroazjatyckiej Unii Celnej, który pierwotnie miał nastąpić 1.01.2016 r., ale już wiadomo, że nie uda się tego dokonać. Jest możliwe, że nastąpi to, podobnie jak w UE 1.05.2016 r.
Sprawa niezwykle istotna dla polskich firm – funkcjonowanie Konwencji TIR na obszarze Federacji Rosyjskiej. Jak poinformowali przedstawiciele rosyjskiego cła zostało zawarte porozumienie pomiędzy stowarzyszeniem  ASMAP a służbą celną, a Konwencja TIR funkcjonuje poprawnie. Opracowany jest oficjalny dokument wskazujący 39 rosyjskich przejść granicznych, gdzie mają być akceptowane karnety TIR (obecnie są wskazane 34 przejścia). Po jego analizie i rejestracji będzie podany do wiadomości. Po jego opublikowaniu ZMPD niezwłocznie zamieści na swoim portalu pełen wykaz przejść granicznych dla transportów TIR.

Przedstawiciel ZMPD poruszył niezwykle ważny temat dotyczący tranzytu przez Rosję towarów objętych embargiem a przeznaczonych do innego kraju. Strona rosyjska potwierdziła, że takie transporty mogą przemieszczać się po wyznaczonej przez cło FR trasie oraz podlegają bardzo szczegółowej i kilkukrotnej kontroli, oczywiście na koszt przewoźnika. Strona rosyjska tłumaczy to faktem, że wg. ich danych wiele transportów z takimi towarami nie dojeżdża do kraju przeznaczenia.

Drugim niezwykle ważnym problemem są konfiskaty pojazdów przewoźnika przez władze białoruskie, jeśli podczas wcześniejszego transportu przewożony towar został oclony na Białorusi, a następnie zawieziony do odbiorcy w Rosji. Przedstawiciel cła rosyjskiego potwierdził, że taka procedura jest zabroniona. Zasadą jest, że towar musi być odprawiony w kraju rejestracji odbiorcy tj. jeśli towar jedzie do Rosji to w urzędzie celnym w FR. Taka zasada ma obowiązywać do 2020 r.

Więcej informacji nt. tej konferencji można znaleźć TUTAJ.

 

Komunikat z dnia 7.12.2015 r.

Opracowanie: ZMPD/DTIR/AR

 

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD