ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

TIR
2019-12-30

Możliwość korzystania z podwykonawców w procedurze TIR



SEKCJA

Zarząd ZMPD zgodził się na korzystanie z podwykonawców przez polskie firmy transportowe, które transportują towary w procedurze TIR.

 

Aby mieć taką możliwość, właściciel firmy zobowiązany jest podpisać w ZMPD stosowne uzupełnienie do Deklaracji Zobowiązania Posiadacza Karnetów TIR.

Kolejne kroki to:     
1. Złożenie w ZMPD wniosku o pozwolenie na korzystanie z podwykonawców wraz z dołączoną listą podwykonawców.
2. Po zatwierdzeniu przez ZMPD danego podwykonawcy posiadacz musi przekazać do ZMPD kopię umowy (porozumienia) z firmą, gdzie odpowiedzialność każdej ze stron będzie dokładnie określona. Niezbędna jest również lista pojazdów podwykonawcy, którymi będą realizowane transporty TIR. Powinien również dołączyć  do dokumentów oświadczenie, że podwykonawca został dokładnie przez niego sprawdzony i ma do niego zaufanie. 
3. Firma wykonująca transport jako podwykonawca TIR nie musi być bieżącym upoważnionym przez cło użytkownikiem systemu TIR, jednak jest istotne, aby nie była wcześniej wykluczona z systemu, zawieszona lub nie cofnięto jej dostępu do systemu TIR. W tym celu posiadacz musi we własnym zakresie zweryfikować daną firmę: np. w ZMPD, w lokalnych urzędach czy też zasięgnąć opinii o danym przedsiębiorcy w swoim regionie, pośród innych przewoźników. Ma to na celu uniknięcie ewentualnych zagrożeń wynikających z nieprawidłowej realizacji transportu TIR.

W przypadku nieprawidłowości, odpowiedzialność wobec cła i łańcucha gwarancyjnego zawsze spoczywa na posiadaczu, nawet jeśli nieprawidłowość ta została popełniona przez podwykonawcę. 

Władze celne kraju, na obszarze którego powstanie nieprawidłowość zawsze skierują reklamację do posiadacza karnetu TIR, a nie do podwykonawcy. Ewentualne spory pomiędzy posiadaczem a podwykonawcą dotyczące nieprawidłowości w procedurze TIR reguluje prawo cywilne.

Ważne!  Zgodnie z posiadanymi informacjami kraje Unii Wschodnioazjatyckiej (Białoruś, Federacja Rosyjska, Kazachstan) nie akceptują podwykonawców w systemie TIR. W związku z tym, z chwilą stwierdzenia przez władze celne, że karnetem posługuje się inna firma niż posiadacz karnetu TIR wskazany w polu nr 3 okładki karnetu, taki karnet zostanie zatrzymany przez urząd celny. W związku z tym nie zalecamy wykonywania transportów TIR do/ przez te kraje.

Szczegółowe informacje można uzyskać w ZMPD/ Zespół ds. TIR: 
tel.: 22 536 10 71/ 38.

Opr. ZMPD/DTR/Zespól ds. TIR/AR

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD