ZMPD w POLSCE
LOGOWANIE | REJESTRACJA | EN

Aktualności

2021-12-10

Duże zmiany w przewozach do UK po 1 stycznia 2022 r.



SEKCJA


Szanowni Państwo,


Zwracam Państwa uwagę na duże zmiany w przewozach do UK, które nastąpią po 1 stycznia 2022 r.


Rząd brytyjski potwierdza, że od 1 stycznia 2022 r. będą obowiązywały standardowe procedury importowe w Wielkiej Brytanii oraz obowiązkowe rejestracje wjazdu do Wielkiej Brytanii w ramach brytyjskiego systemu GVMS. Importerzy i przewoźnicy muszą być przygotowani na nowe formalności.
 

Choć sytuacja w przewozach do/z Wielkiej Brytanii zdążyła się ustabilizować, to niestety nie jest to koniec zawirowań brexitowych. W kontekście celnym Brexit został podzielony na etapy. 
 

W roku 2021 stosowane jest procedura tranzytu w przypadku przywozu towarów z Wielkiej Brytanii oraz przewozu towarów przez ten kraj. Do Wielkiej Brytanii towary jadą jedynie z deklaracją wywozu tzw. EX. Do końca tego roku administracja brytyjska stosuje dla swoich importerów uproszczenia w odprawach celnych towarów sprowadzanych z Unii Europejskiej, umożliwiając im odraczanie składania zgłoszeń celnych importowych (i uiszczania ewentualnych należności) przez kilka miesięcy. W praktyce oznacza to bezproblemowy wjazd do Wielkiej Brytanii na zasadach sprzed Brexitu.
 

Niestety, 1 stycznia 2022 roku skończy się stosowanie tych ułatwień i zostaną wprowadzone wszystkie standardowe formalności celne importowe. Konieczne stanie się  składanie pełnych zgłoszeń celnych w miejscu przywozu na wszystkie towary. To zasadnicza zmiana dla brytyjskich importerów, którzy w praktyce zmuszeni zostaną do dokonania formalności importowych jeszcze przed faktycznym przybyciem do nich tych towarów.  Według władz brytyjskich przewóz towarów z Unii Europejskiej do Wielkiej Brytanii trzeba będzie każdorazowo zarejestrować w systemie GVMS i wygenerować odpowiednio numer GMR. Bez tej rejestracji i bez tego numeru wjazd na prom czy pociąg do Wielkiej Brytanii nie będzie możliwy. Co ciekawe, aby wygenerować numer GMR trzeba będzie podać numer odprawy importowej towarów wiezionych do Wielkiej Brytanii. A zatem podejmując towar do przewozu do Wielkiej Brytanii należy uzyskać od zleceniodawcy numer dokonanej już na ten towar odprawy importowej w UK. To może się okazać bardzo trudne w praktyce.  
 

Do tej pory system GVMS wykorzystywany był jedynie w tranzycie T1/T2, czyli de facto w drugą stronę - do Unii Europejskiej lub w klasycznym tranzycie przez wielką Brytanię np., do Irlandii. W tym zakresie wszystko funkcjonuje obecnie bezproblemowo. Wkrótce jednak transport do Wielkiej Brytanii stanie się trudniejszy, warto się do nadchodzących zmian dobrze przygotować. 
 

Niestety to nie koniec zmian. Następna czeka przewoźników 1 lipca 2022 roku. Z tą datą brytyjskie cło zacznie wymagać danych bezpieczeństwa przesyłanych w deklaracji ENS (Entry Summary Declaration).
 

Kompleksowym rozwiązaniem dla wszystkich nadchodzących zmian jest zastosowanie w przewozach do Wielkiej Brytanii procedury tranzytu T2. Stosując reżim tranzytowy eliminuje się ryzyko problemów na granicy w związku z brakiem numeru odprawy importowej i niemożliwością wygenerowania numeru GMR w systemie GVMS. Dodatkowo, w zgłoszeniu tranzytowym zawarte są dane bezpieczeństwa ENS. Tylko tranzyt pozwoli na bezproblemowe przekroczenie granicy i terminową dostawę towaru do odbiorcy w Wielkiej Brytanii.
 

Jeżeli jednak zdecydujecie się Państwo kontynuować przewozy jedynie w procedurze wywozu EX, zwracam szczególną uwagę na konieczność otrzymania od brytyjskiego kontrahenta numeru odprawy importowej dla towarów, których przewozu się Państwo podejmujecie. Bez tego numeru dalsze procedowanie w systemie GVMS będzie niemożliwe.
 

Jednocześnie uprzejmie informuję, że ZMPD może świadczyć dla Państwa usługę rejestracji w systemie GVMS wymaganą po 1 stycznia 2022 r., jak również oferuje usługę tranzytu T1/T2 oraz eksportu celnego EX.

Zainteresowane firmy zapraszam do kontaktu z naszym Zespołem transit@zmpd.pl.

 

Pozdrawiam,
Joanna Popiołek
Zastępca Dyrektora
Departament Transportu ZMPD 
  

     
# Tagi użyte w informacji:




Filtr info.

Najnowsze
Najstarsze
Kategorie

Pokaż




Tagi abc..







Ceny ON

Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150       Tydzień 42/2019 r.       Niemcy EUR 1,258       Francja EUR 1,468       Hiszpania EUR 1,229      WB GBP 1,318     Rosja RUB 46,150      


Waluty













Partner strategiczny ZMPD



Partnerzy biznesowi





Należymy do



Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce



ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.

Na skróty

-

Regulamin


-

Reklama


-

Usługi ZMPD


-

Sklep ZMPD