INFO:
Zaloguj się w portalu zmpd.pl
INFO:
Zarejestruj się w portalu zmpd.pl
Aktualności
NOWE, TAŃSZE 4-woletowe KARNETY TIR PILOT
4-woletowe karnety TIR do wykorzystania w relacjach: POLSKA - kraj trzeci graniczący z Unią Europejską oraz kraj trzeci - Polska
Informujemy, iż w połowie lipca 2009 wprowadzone zostaną do sprzedaży 4-woletowe karnety
Aby skorzystać z takich karnetów, należy przed rozpoczęciem ich pobierania podpisać Załącznik do Deklaracji Zobowiązania.
UWAGA: karnety te nie mogą być wykorzystane do przewozu w innych relacjach np. Rosja - Ukraina. W przypadku nieprawidłowego użycia (tzn. w innych relacjach niż wskazane) przewoźnik będzie obciążony karą w wysokości równowartości 100 CHF (zgodnie z pkt. 2 Załącznika do Deklaracji Zobowiązania).
Poniżej podajemy dokładne relacje, w których istnieje możliwość skorzystania z oferty nowych 4-woletowych karnetów TIR:
Z / Do: Polski
Do / Z niżej wymienionych krajów:
- Białoruś
- Rosja (okręg Kaliningradzki)
- Rosja (tranzyt przez Litwę, Łotwę, Estonię)
- Ukraina
- Turcja
- Szwajcaria
- Chorwacja
- Serbia
- Mołdawia (tranzyt przez Słowację, Węgry, Rumunię)
- Macedonia (tranzyt przez Słowację, Węgry, Rumunię i
Bułgarię)
Zwracamy uwagę, iż taka sama kara, tj. 100 CHF, będzie stosowana w odniesieniu do tych karnetów w przypadku braku ich zwrotu (skradziony, zagubiony karnet, itp.), o ile nie zostanie przedstawiony przez przewoźnika dowód zakończenia operacji w obrębie ograniczonej geograficznie strefy (IM4, itp.).
Opr. ZMPD/DTIR/AR
Poniżej zamieszczamy zaktualizowany formularz "Zamówienia na karnety TIR"; uwzględniający nowy rodzaj karnetów.
Poniżej podajemy uzupełnienie z dnia 20 lipca 2009 r.
W związku z licznymi pytaniami przewoźników w sprawie tańszych karnetów TIR 4-woletowych PILOT, ZMPD przypomina i wyjaśnia, iż karnety te mogą być wykorzystane wyłącznie do przewozu towaru w procedurze TIR w relacjach Polska - kraje trzecie graniczące z UE oraz kraje trzecie - Polska.
Oznacza to, iż karnet TIR MUSI być otwarty (lub zamknięty, jeśli towar jest importowany do UE) koniecznie w Polsce.
W praktyce będzie to znaczyło, iż przewoźnik może załadować towar w dowolnym kraju unijnym, np. we Francji, ale karnet będzie mógł otworzyć dopiero w Polsce. W przypadku importu towaru - karnet musi zostać zamknięty w Polsce, ale towar można dowieźć do odbiorcy w dowolnym kraju Unii Europejskiej. Przypominamy również, że karnet PILOT musi być odpowiednio wypełniony, tzn. zawsze jako kraj wyjściowy lub docelowy (tzn. tam, gdzie procedura TIR będzie otwierana lub zamykana) musi być Polska.
W przypadku, kiedy karnet będzie nieprawidłowo wypełniony i nieprawidłowo wykorzystany (np. Francja - Ukraina), przewoźnik będzie obciążony karą w wysokości równowartości 100 CHF.
Opr. ZMPD/DTIR/AR
Filtr info.
Popularne tagi
Tagi abc..
Ceny ON
Waluty
Partner strategiczny ZMPD
Należymy do
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.
Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce
ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem w branży transportu drogowego, istniejącym od 1957 roku.